Ikasi nahi dut historia. Baina NOLA??
Batzutan ez diogu denbora nahikorik ematen ikasteari. Baina, beste batzuetan, denbora eman arren, ez dugu ondo egiten...
Hona hemen aholku batzuk zure ikasteko modua hobetzeko:
TEORIA IKASTEN…
Modu posibleak:
· Eskemekin:
Irakurri teoria. Begiratu liburuko tituluak. Eskeman beti tituluak jarri. Eskemetan urterik inportanteenak agertu
behar dira. Negritan dagoenari eman garrantzi handiagoa. Eskema egiten ari
zarela, irakurri liburukoan agertzen den guztia, bestela ez da ezer geratzen zure buruan.
· Laburpenekin
Interesgarriagoa da
erredakzioa lantzeko. Baina oso arriskutsua informazio asko kentzen baduzu.
Beraz, nire gomendioa da azpimarratutakoa kopiatzea, ezer kendu barik. Edo,
nahi baduzu, zure hitzekin azaldu baina hiztegi historikoa, teknikoagoa, aldatu gabe. Historian sinonimoak oso inportanteak dira. Adierazi behar duzu gauzak modu batean baino gehiagotan esan ditzakezula.
Kasu horietan, inportanteena da ulertzea. Memoriak jokatzen duen "rol"a aldatzen da. Zergatik? Ez duzulako erredaktatu behar ezaugarrien zerrenda, adibidez. Ez duzu eman behar erantzun luzerik. Hori bai, test askotan urteak agertzen dira zehaztasun handiz. Beraz, nire gomendioa da eskemen bitartez ikastea. Eskema horietan agertu behar dira urteak, izen importateak eta gertakizun funtzezkoak. Kasu honetan zure eskema izan daiteke apur bat "telegrafiko". Zer esan nahi dut honekin? Esaldietan, estae baterako, ez da hain importantea aditz laguntzailea jartzea. Hori bai, oso importantea da gogoratzea...
Mota honetako azterketetan, test-etan historiaren gertakizunak agertzen dira, interpretazio gutxiagorekin. Beraz, azalpen luzerik, ez, kasu hauetan. Ardatz kronologikoak oso inportanteak dira, ordea. Dena den, beti gogoratu: Galdetu irakasleari nolako test-a izango den!!! Horrela, ziurago sentituko zara.
- TEST MODUAN galdetezen badidate??
Kasu horietan, inportanteena da ulertzea. Memoriak jokatzen duen "rol"a aldatzen da. Zergatik? Ez duzulako erredaktatu behar ezaugarrien zerrenda, adibidez. Ez duzu eman behar erantzun luzerik. Hori bai, test askotan urteak agertzen dira zehaztasun handiz. Beraz, nire gomendioa da eskemen bitartez ikastea. Eskema horietan agertu behar dira urteak, izen importateak eta gertakizun funtzezkoak. Kasu honetan zure eskema izan daiteke apur bat "telegrafiko". Zer esan nahi dut honekin? Esaldietan, estae baterako, ez da hain importantea aditz laguntzailea jartzea. Hori bai, oso importantea da gogoratzea...
- NorK egin zuen
- Zer egin zuen
- Non egin zuen
- Noiz egin zuen
- Zergatik egin zuen.
Mota honetako azterketetan, test-etan historiaren gertakizunak agertzen dira, interpretazio gutxiagorekin. Beraz, azalpen luzerik, ez, kasu hauetan. Ardatz kronologikoak oso inportanteak dira, ordea. Dena den, beti gogoratu: Galdetu irakasleari nolako test-a izango den!!! Horrela, ziurago sentituko zara.
NOLA ZUZENTZEN DU IRAKASLEAK TEORIA??:
I rizpide hauek hartzen ditu kontuan:
1)
Orden historikoa errespetatzen da.
2)
Tituluak ez ditu ahazten.
3)
Urteak badakizki.–U-(Urteak) Urterik Gabe,
puntuak kentzen dira…
4)
Informazioa ez da galtzen (Oso oso inportantea da)
.
5)
Hitz egiteko modua egokia da. Hiztegi aberatsa,
hiztegi teknikoa, sinonimoak… Esaldien artean lotura egokiak daude.
6)
Koherentzia idaztean. Beraz, historian,
orokorrean, lehenaldian idatziko dugu.
7)
Akats ortografikoak ez ditu
DEMAGUN; GUZTIRA; 30 puntu direla azterketa idatzian.
O=Ordenatu du: 2p
T=Tituluak jarri ditu: 1p
U=Urteak dakizki: 7p
I= Informazioa egokia da eta ondo ulertzen da: 20
Zerk kentzen dit notaren zati bat?:
Euskera Maila desegokia: 5-10 puntu
(Inkoherentziak –aditzetan- hiztegi tekniko falta)
Akats
ortografikoak. (0,25...X zenbat?)
No hay comentarios:
Publicar un comentario