IRAN: GERRA ETA LEGEDI MATXISTA.
EMAKUME-LEHOIAK GIZA ESKUBIDEEN DEFENTSAN.
Gaur Irango egoera ekarri nahi dizuet:
Amnistia Internazionalarekin "Irango Lehoiak" babesteko kanpainarekin egin genuen kaleko ekintza. 2015an.
Hemen utziko dizkizuet informazio batzuk.(2020ko urtarrilekoak).
- Iran, gaur. Berria: etb
- Iran, gaur. Berria: europapress
- IKUSPUNTU JURIDIKOA -Nazioarteko ikuspegia-: Zilegia izan zen EEBBetako erasoa?? eta gerokoa, Irangoa?? Berria: BBC
- Trump, Iran eta Saudi Arabia en el ojo del huracán. Berria: CNN
Zoritxarrez, 2019-2020an, berriro ere, Iran-en gerraren sauria ireki da. Nola ulertu ahal dugu gertatzen ari dena?
Sarrera honetan erakutsi nahi dizuet ikastetxean egin dugun lana Irango egoera hobeto ulertzeko, 2019-2020an. Beherantz bazoazte sarrera honetan, ikusiko duzue zer egin genuen 2015ean ikasle batzuekin, Bilboko kaleetan.
Baina, has gaitezen hasiera hasieratik: jakin nahi duzue zelan egin genuen lan klasean?
Urtero bezala, hirugarren ebalualdian Mundu Garaikideko Historia klasean gaur eguneko gatazketan eta konponbideetan jartzen dugu arreta. Horretarako "Guk Historia eraikitzen dugu" proiektua egin dugu, honela:
a. Klaseko kideak banatzen dira talde desberdinetan. b. Talde bakoitzak gaur eguneko gatazka bat aztertzen du.
Gaur Iran-i buruzko informazioa nola landu dugun aurkeztu nahi dizuet.
a. Klaseko kideak banatzen dira talde desberdinetan. b. Talde bakoitzak gaur eguneko gatazka bat aztertzen du.
Gaur Iran-i buruzko informazioa nola landu dugun aurkeztu nahi dizuet.
1. PERSEPOLIS FILMA ikusi genuen: IRAN-go historia kontatzen du pelikulak Marjane Satrapiren begietatik.
2. Pelikula aztertzeko: laburpena eta sakontzeko estekak (laburpenaren amaieran) erabili genituen.
3. Zein kontzeptu ulertu ahal dugu pelikula honetan?. Apunteak egin behar izan zituzten ikasleek.
4. Esteka honetan Fitxa zuten pelikularen iruzkina egiteko.
5. 2019-20an horrela landu dugu Irango errealitatea. Geroago, ikasleak egin zituzten Irango historiako testu iruzkinak. Eta horretarako, aurreko estekan zuten PPT oso-osorik.
5. 2019-20an horrela landu dugu Irango errealitatea. Geroago, ikasleak egin zituzten Irango historiako testu iruzkinak. Eta horretarako, aurreko estekan zuten PPT oso-osorik.
Eta 2015-16an?? Zer egin genuen?
Ikastetxean boluntarioen talde bat antolatu genuen. Giza Eskubideen defendatzaileak izan ziren. Eta Amnistia Internazionaleko Bilboko boluntarioen taldearekin parte hartu genuen kaleko antzerki batzuetan, sinaduren bilketan eta abar...
Horietako ikasle batzuek unibertsitatea hasi ondoren jarraitu zuten talde boluntarioan. Eta Iran-go emakumeen giza eskubideen defentzaren aldeko kanpaina batean parte hartu genuen haiekin.
Kanpainiak "Irango lehoiak" izena zuen. Gure taldekoek kaleko antzerki bat asmatu genuen eta "performance"-a egin genuen igande batean Arenalean, sinadurak biltzeko eta egoera krudel hori salatzeko.
Hemen kopiatu dizuet kanpaina honekin salatzen genuena, emakumeen egoera, alegia:
"Ellas, como muchas otras activistas, luchan contra la discriminación sistemática y la violencia creciente que sufren las mujeres en Irán. Ellas no pueden cursar ciertas carreras universitarias consideradas "masculinas"; tienen prohibido entrar en los estadios de fútbol y voleibol; deben respetar un estricto código de vestimenta; no pueden hacer determinados trabajos; su testimonio en un procedimiento judicial vale la mitad que el de un hombre...
Y, ahora, con el objetivo geo-estratégico de aumentar la población, las autoridades quieren aprobar dos nuevas leyes que las relegaría a su papel de esposas y madres:
- Proyecto de ley 446: restringe el acceso a métodos anticonceptivos, ilegaliza la esterilización voluntaria, prohíbe la educación sexual y desmantela la planificación familiar.
- Proyecto de ley 315: fomenta el matrimonio temprano y la maternidad repetida, niega la igualdad en materia de empleo, divorcio y relaciones familiares, permite la impunidad de la violencia doméstica."
Ikusten duzuenez, Iranen guztiak sufritzen ari dira tentsio egoera honetan gaur egun. 2015ean, bereziki, giza eskubideen bortzaketak emakumeen kontrakoak izan ziren lege haiekin.
Erronka handia, inoiz baino gehiago, bakea bermatzea eta giza eskubideak defendatzea!!Ezta?
No hay comentarios:
Publicar un comentario